Skrýt nabídku

Navigační cesta

Titulní strana > Ekoznačení > Ekologicky šetrné výrobky > Novinky ze světa ekoznačení

Novinky ze světa ekoznačení

Ekoznačka nově pro nábytek firmy INTERIER TECH

V říjnu získala značku Ekologicky šetrný výrobek pro své výrobky nábytkářská firma INTERIER TECH z Českého Brodu. Firma nabízí široký sortiment kancelářského nábytku na bázi dřeva. Získáním ekoznačky tak dále rozšířila řady výrobců nábytku se zaručenou kvalitou a ekologickou šetrností.

Evropskou Květinu získal další hotel

Holešovický Hotel Plaza Alta se zařadil mezi významné pražské hotely, které berou ohled na životní prostředí a mají pro to důkaz – Ekoznačku EU. Díky tomu se může oprávněně nazývat ekologicky šetrnějším.

Ekoznačka EU je pro turisty vyhledávající ubytování, které je kvalitní a zároveň šetrné vůči životnímu prostředí, důvěryhodným dokladem. Hosté jsou přímo v místě informování také o tom, jak oni sami mohou přispět ke snahám hotelu snížit negativní dopady na životní prostředí a současně mají jistotu, že hotel je pod pravidelným dozorem certifikační instituce, kterou je CENIA, česká informační agentura životního prostředí.

Aby hotel ekoznačku získal, musel splnit předepsané požadavky týkající se úspor energie a vody, využívání energie z obnovitelných zdrojů, ekologicky šetrnějšího úklidu, omezování a třídění odpadu a dalších.

Čtyřhvězdičkový hotel nabízí kromě možnosti ubytování mimo rušné centrum města i restauraci a konferenční místnost s výhledem na Prahu a je tak vhodným místem pro obchodní jednání, firemní školení i rodinné oslavy.

S dalšími držiteli Květiny se můžete seznámit na webových stránkách www.ekoznacka.cz. Na stejném místě najdete i seznam ekologicky šetrných výrobků, označených národní ekoznačkou Ekologicky šetrný výrobek.

V Belgii zaměstnanci kromě stravenek dostávají poukázky na ekologicky šetrné výrobky

Od letošního 1. března 2009 mohou belgické firmy svým zaměstnancům nabízet tzv. Eko-šeky (‘Ecochèques’). Tato obdoba stravenek může být použita výhradně na nákup ekologicky šetrných produktů a služeb, např. i instalaci solárních panelů. Stejně jako stravenky jsou tyto poukázky osvobozeny od daní. Tato iniciativa tak nejen zvyšuje kupní sílu zaměstnanců, ale jejím cílem je zároveň zvýšit jejich povědomí o produktech s ekoznačkou a udržitelné spotřebě. Podrobnější informace najdete v původní tiskové zprávě.

Marketing s pomocí Květiny se vyplácí

Není žádným překvapením, že zelený marketing získává na síle. Španělská společnost KH Lloreada, výrobce univerzálních čisticích prostředků, v současnosti při svém marketingu naplno využívá skutečnosti, že její výrobky se pyšní ekoznačkou EU – Květinou. Před čtyřmi lety, kdy firma tuto ekoznačku čerstvě získala, se podle zadaných marketingových průzkumů ukazovalo, že španělští spotřebitelé vnímají ekologicky šetrnější výrobky jako méně účinné než standard. Firma se proto rozhodla ekoznačku při propagaci nepoužívat.
Ale v roce 2007 došli k závěru, že spotřebitelé dozráli a zájem o ekologicky šetrnější produkty by měl být větší. Proto začali umisťovat Květina na předních stranách obalů, aby potenciálním zákazníkům sdělili, že i kvalitní výrobek může být eko. Poté, co letos skupina odborníků na spotřebitelské chování potvrdila, že zákazníky těší environmentální informace o výrobcích, zařadili i dvacetivteřinový reklamní spot vysílaný na hlavních celostátních, regionálních i místních televizních stanicích. Proměna marketingové strategie firmy poukazuje na změnu chování spotřebitelů. Předznamenává, že zákazníci čím dál více berou v úvahu i environmentální vlastnosti nakupovaných výrobků a to, doufejme, povede ke zvýšenému uznávání Květiny – nejen ve Španělsku.

Podle původní tiskové zprávy na stránkách Evropské komise.

Kosmetika s Květinou

Pražský hotel Adria, jeden z držitelů ekoznačky EU Květiny - potěší své hosty dalšími příspěvky ve prospěch životního prostředí. Jednorázová balení šamponů a mýdla na pokojích totiž nejen že nahradil dávkovači (ubydou tak starosti s velkým množstvím spotřebovaného materiálu i velkým množstvím vyprodukovaného odpadu), ale navíc zvolil kosmetiku, certifikovanou Květinou! Stal se tak prvním hotelem v České republice, který takto označenou kosmetiku používá.
V restauraci Triton, která k hotelu náleží, pak mají hosté možnost ochutnat vybrané lahůdky z biopotravin.
Více informací naleznete na www.hoteladria.cz/ac-novinky.

veletrh

Nové výrobky s ekoznačkou

Skupina výrobků, které se mohou pochlubit přízviskem "ekologicky šetrné" a na kterých proto můžete najít ekoznačku České republiky se opět rozrostla. Tentokrát pro radost všem, kteří na trhu postrádají větší výběr k životnímu prostředí šetrných pracích prostředků přibyl prací prášek Qalt Excel Color a prací gel Qalt Excel. Rovněž řada úklidových prostředků se rozšířila o Qalt Excel - universální mycí prostředek a Qalt Excel - mycí prostředek na nádobí. Všechny čtyři nově oceněné výrobky vyrábí firma Qalt Rakovník spol. s.r.o.
Z jiné, nicméně rovněž zajímavé oblasti je i poslední ocenění, které získal kovový nábytek (šatní, dílenské a ohnivzdorné skříně, trezory, lístkovnice a jejich doplňky) firmy Kovona a.s. Lysá nad Labem.

Program Zelená úsporám

Byl zahájen program Zelená úsporám, které nabízí zájemcům o úsporná zařízení, žádat o dotace a zároveň výrobcům energii spořících produktů upozorňovat na takové své výrobky. Na www.zelenausporam.cz najdete v nejbližší době seznamy výrobků, na které se dotace vztahují a příručky, popisující jak dotací dosahnout. Výrobci tam již nyní naleznou formuláře pro zaevidování úsporných výrobků do programu. Z výrobků, které zároveň mohou nést ekoznačku, pokrývá program kotle na biomasu, tepelné izolace a teplovodní čerpadla.

Další notebooky s ekoznačkou

Firma ASUS se opět rozhodla rozšířit nabídku svých ekologicky šetrných notebooků a k již certifikovaným řadám N10, N20, N50 a N80 na samém začátku tohoto roku přidala i notebooky U2E a U6V. Vyjímečné jsou nejen svým vzhledem - pro povrchovou úpravu byl použit bambus - ale stejně jako předchozí modely s ekoznačkou svojí nízkou energetickou náročností, dlouhou výdrží baterie a uživatelsky přívětivými technologiemi.

notebook

Global Ecolabelling Network představuje...

Mezinárodní nevládní nezisková síť, sdružující 26 programů ekoznačení z celého světa, zveřejnila své webové stránky. Ty dostaly novou podobu a novou adresu. Na WWW.GLOBALECOLABELLING.NET tak najdete souhrnné informace GEN, aktuální vydání GENews, i kontakty na jednotlivé členy.

Víte, kde prodávají ekologicky šetrné výrobky?

Pokud jste narazili na obchod, kde prodávají výrobky, označené ekoznačkou, nenechávejte si to pro sebe. Pošlete nám adresu obchodu a výrobky, které v něm jsou k dispozici a my je zařadíme do připravované databáze.

GreenLight

Agentura pro ekologicky šetrné výrobky a služby začala spolupracovat se SEVEn, Střediskem pro efektivní využívání energie, o.p.s. a stala se podporovatelem evropského programu GreenLight. Jedná se dobrovolnou iniciativu v rámci prevence znečišťování životního prostředí, která podněcuje veřejné i soukromé spotřebitele elektřiny, aby se zavázali k instalaci úsporných světelných technologií ve svých zařízeních. Cílem programu je tedy snížit spotřebu energie u vnitřního i venkovního osvětlení v celé Evropě a tím také snížit emise znečišťujících látek a omezit tak globální oteplování. Cílem je také zlepšit kvalitu světelných podmínek a zároveň dosáhnout úspor financí.
Více informací o projektu najdete na www.eu-greenlight.org nebo www.svn.cz.

Logo SEVEn

SEVEn také spravuje internetové stránky www.uspornespotrebice.cz. Tam naleznete zajímavé informace a rady o tom, jak si vybrat domácí spotřebiče, jak rozumět energetickým štítkům či které spotřebiče na našem trhu jsou nejúspornější.

Nový internetový obchod s ekologicky šetrnými výrobky

Dobrou zprávou pro spotřebitele je, že přibyl nový internetový obchod, ve kterém sežente ekologicky šetrné drogistické zboží. Výrobky firem Qalt, Zenit a Alfa Classic jsou nyní dostupnější i tam, kde kamenné obchody neposkytují dostatečnou nabídku. Pokud hledáte výrobky, které vám nejen dobře poslouží při úklidu domácnosti, ale zároveň nezatíží ani vaši peněženku, podívejte se na www.biokvalita.cz!

Proč používat ekologicky šetrné výrobky?

Agentura pro ekologicky šetrné výrobky odpovídala v minulých dnech na dotaz paní učitelky, která se snaží prosadit na své škole používání ekologicky šetrných čisticích prostředků, ale potýká se s nedůvěrou a neochotou změnit zaběhnuté zvyky v nakupování čistících prostředků.
Protože se jedná o častý problém, se kterým se setkáváme, najdete v přiloženém dokumentu několik argumentů přímo od spotřebitelů, kteří mají s čisticími prostředky s ekoznačkou značné (pozitivní) zkušenosti.